Oficjalna strona sekcji rugby KS Posnania Poznań
slide01 slide01 slide01 slide01
NABÓR DO
SEKCJI RUGBY
NABÓR
AKTUALNOŚCI !

POSNANIA_RUGBY 7

BLACK ROSES

SARMACI RUGBY

JESTEŚMY TUTAJ

ODWIEDZILI NAS
free counters
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
POSNANIA RUGBY CLUB

KS POSNANIA POZNAŃ

SPONSORZY

WSPÓŁPRACA

PATRONAT MEDIALNY

WSPÓLNIE PRZECIW BIAŁACZCE

Nasza strona
Działamy:
TOMASZ PUTRA RADZI - CZ.2
Od ponad roku, wykorzystując każdą niemal okazję do spotkania z trenerami klubowymi (co u poprzednich szkoleniowców zdarzało się bardzo rzadko!), trener I reprezentacji stara się przekazywać główne założenia preferowanej przez siebie myśli szkoleniowej. Nie ma co do tego wątpliwości, że jest to droga stricte francuska, bardzo bieżąca, zważywszy na szkolenia i konsultacje dla trenerów, w jakich bierze udział nasz trener. Dziś przekazujemy do dyspozycji wszystkich absolutnie trenerów, materiał z konferencji w Unisławiu, jaka miała miejsce 12 lipca 2008, przy okazji finałów tegorocznej Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży.

Sytuacje jakie ciągłe obserwujemy na boisku:
gra otwarta rozwinięta - gra w kontakcie



Dlaczego nauczać w pierwszej kolejności SZEROKOŚCI?


• Jest to problem wszystkich zawodników początkujących,
• Przestrzeń do gry zwężamy- znajdując się w obronie, będąc w ataku- rozszerzamy,
• Wzajemna asekuracja (duża liczba zawodników na małej przestrzeni powoduje, że inna strefa boiska jest zupełnie wolna),
• Ustawienie zawodników z wykorzystaniem całej przestrzeni boiska pomoże szybciej na podjęcie decyzji o wyborze sposobu gry,
• Łatwiej jest atakować na szerokości 40m niż na szerokości 20m,
• Szerokie ustawienie w ataku rozszerza pierwsza strefę obrony, co powoduje możliwości użycia dwóch form gry:
-jeżeli wszyscy są obstawieni to wybieramy formę gry penetrującą bądź grę nogą,
-jeżeli zawodnicy na końcu ataku nie są obstawieni, to wybieramy formę gry szerokiej


Co powoduje, że gramy szeroko?

• Wolna przestrzeń do gry (szeroko i bardzo szeroko),
• Ilość zawodników biorących udział w bezpośrednim rozgrywaniu piłki (mała ilość zawodników bierze udział w przegrupowaniu),
• Czas, w jakim piłka jest uwolniona (wolno czy szybko),
• Analiza sytuacji na boisku (przekazanie informacji do tych zawodników, którzy nie mieli czasu na obserwacje).

Dlaczego w drugiej kolejności uczymy ustawienia GŁĘBOKOŚCI?

• Ustawienie głębokie jest potrzebne do dokładnego przekazania piłki i otrzymania jej w dobrych warunkach,
• Nie ma bezpośredniej presji przeciwnika,
• Ustawienie głębokie, pozwala na dostosowanie odpowiedniej szybkości,
• Ustawienie głębokie, pozwala na łatwiejszy wybór i zmianę kierunku oraz miejsca ataku.

Jaka jest przyczyna braku ustawienia głębokiego?

• Złe przygotowanie fizyczne (zawodnik zmęczony zawsze ustawia się płasko),
• Brak szybkość (zawodnik posiadający piłkę jest dużo szybszy, więc ustawiam się płycej- obawa przed spóźnieniem),
• Złe przygotowanie mentalne psychiczne :
- zawsze, kiedy mamy się cofać to zastanawiamy się, czy nie lepiej zacząć bieg wolniej,
* Złe przygotowanie techniczne:
- nawet jak zawodnik jest przygotowany fizycznie, to zawsze jest zmienna szybkość startu do piłki i szybkość końcowa. Musi to być dopasowane do szybkości zawodnika z piłką i szybkości oraz jakości podania.

Dlaczego INTERWAŁ trenuje się po osiągnięciu innych umiejętności?

• Ze względu na szerokość i głębokość (wybór: skuteczność),
• Wybór: gramy w interwale, ponieważ obrona jest rozciągnięta (można grać interwał także, kiedy obrona jest wąska, tylko jest to spowodowane wąskim ustawieniem ataku),
• Skuteczność (ustawienie szerokości i nabranie głębokości są elementami przygotowującymi i decydującymi o skuteczności gry w interwale),
• Gra bez piłki i stworzenie najlepszych warunków przed rozpoczęciem akcji, determinuje udaną grę penetrującą,
• Dopiero w następnym etapie technika indywidualna i zespołowa, a także założenia taktyczne trenera decydują o pomyślnym rezultacie.


JAK NAUCZAĆ?

• Poznać grę rugby i jej przemianę. JAKIE RUGBY?
• Poznać zawodnika i poziom, jaki prezentuje. JAKI ZAWODNIK?
• Stworzyć zależności: zawodnik tworzy swoje rugby i gra w rugby tworzy zawodnika.


Jakie rugby?

• Obserwując rugby na wysokim poziomie widzimy zrozumienie gry przez zawodników (obserwacja, urywanie trzech form gry, wspomaganie, przewidywanie…)


Podstawowym elementem gry w ataku w każdym systemie, jest kreowanie przewagi liczebnej

• Włączanie w akcję ofensywną skrzydłowych
• Tworzenie tzw. chwilowej przewagi, w jednym miejscu na boisku
• Celowe zostawianie wolnego pola przeciwnikowi (pułapka)

źródło: http://www.szkolarugby.vel.pl


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?